oddíl

Volat, psát, nebo počkat? Průvodce komunikací v oddíle

Kdy volat vedoucímu a kdy je lepší poslat e-mail? A kterému vlastně? Hlavnímu vedoucímu? Nebo jinému? Na koho se obrátit s dotazem ohledně plateb nebo přihlášek? Abychom vám co nejvíce usnadnili orientaci v oddílové komunikaci, připravili jsme pro vás přehlednou infografiku. Nahlédněte s námi do zákulisí oddílové komunikace.

Vedení oddílu je pro nás posláním, kterému se věnujeme jako dobrovolníci ve svém volném čase. V článku níže podrobněji rozebíráme, jak balancujeme rychlost odpovědí s náročnou administrativou a proč je pro nás, stejně jako pro vaše děti, důležité vnímat své limity a předcházet vyhoření. Děkujeme za vaši trpělivost a pochopení. Chytněme provaz za jeden konec a vše nám půjde dobře. ♥

V komunikaci prosíme o trpělivost.
Všichni vedoucí jsou dobrovolníci, kteří oddíl vedou ve volném čase, po práci, po škole. Administrativa oddílu je velmi náročná, srovnatelná s řízením firmy. Komunikace, účtování, rozpočtování, shánění materiálů, kontroly, porady, výkazy, maily, fotografie…

Mnohdy si k oddílu mimo přímou pedagogickou činnost (akce) najdeme čas až pozdě večer a také ne každý den. I tak dětem věnujeme průměrně hodiny denně.

Snažíme se reagovat tak, abyste měli informace včas. Garanti akcí s tím počítají zejména v dny před odjezdem. Řada z nás má ale práci, kdy nemůže být na příjmu nonstop. Děkujeme za pochopení.

Oddíl vedeme srdcem, ale ne za cenu vyhoření.

Svět je někdy rychlejší než my, ale nebojte, zásadní věci odbavujeme pružně, umíme se zmobilizovat, když je třeba. Ale ne nezdravě. To, co vaše děti učíme, to sami chceme dělat, totiž vnímat své limity a duševní pohodu. 🙂

Infografika: Jak na to prakticky

oddíl